آموزش حسابداری بازار کار
از حسابداری مالی معمولا به عنوان “زبان تجارت” یاد می شود.”با درک مفاهیم اساسی و اصول حسابداری, شما می توانید تصمیم گیری بیشتر مطلع, کمک به مکالمات استراتژیک, و ساخت و اجرای کسب و کار.
استاد دانشکده بازرگانی هاروارد می گوید:” حسابداری ابزاری است که درهای اطلاعات کلیدی را باز می کند و بینش مفیدی را فراهم می کند و به کسب چشم انداز و کمک به تصمیم گیری کمک می کند.
شاید شما به دنبال تبدیل شدن به بخشی از 40 درصد از صاحبان کسب و کار کوچک هستید که احساس می کنند “بسیار” یا “فوق العاده” در مورد حسابداری شناخته شده اند یا امیدوار هستید که تغییر شغلی ایجاد کنید و یکی از 90,700 افرادی باشید که پیش بینی می شود تا سال 2028 وارد حوزه حسابداری شوند. شاید شما به سادگی در حال تلاش برای درک پایه های مالی سازمان خود هستید و تاثیر مثبتی در موقعیت فعلی خود دارید.
مهم نیست که صنعت, نقش, و یا پس زمینه, یادگیری در مورد حسابداری مالی می تواند حرفه ای خود را به نفع. در اینجا پنج مرحله برای شروع تحصیلات وجود دارد.
آموزش حسابداری از پایه
کتاب الکترونیکی رایگان: راهنمای مدیر برای امور مالی و حسابداری
امروز به کتاب الکترونیکی رایگان خود دسترسی پیدا کنید.
دانلود در حال حاضر
چگونه حسابداری مالی را یاد بگیریم
1. نحوه خواندن و تجزیه و تحلیل صورتهای مالی را بیاموزید
تحصیلات حسابداری مالی خود را با یادگیری نحوه خواندن و تجزیه و تحلیل سه صورت مالی کلیدی شروع کنید: ترازنامه, صورت سود و زیان, و صورت جریان نقدی. این اسناد حاوی اطلاعات ارزشمندی در مورد هزینه های شرکت شما, عایدی, سود, و سلامت مالی کلی.
ترازنامه اطلاعات دارایی های شرکت شما, بدهی, و صاحبان سهام برای یک دوره معین. رابطه بین این مولفه ها در معادله حسابداری نشان داده شده است که برای بررسی صحیح و متعادل بودن ترازنامه استفاده می شود. دارایی ها همیشه باید برابر با بدهی ها به علاوه حقوق صاحبان سهام باشند.
معادله حسابداری
همانطور که نارایانان در حسابداری مالی می گوید ترازنامه و معادله حسابداری “به شرکت ها اجازه می دهد امتیاز خود را حفظ کنند.”
صورت سود و زیان که صورتحساب سود و زیان نیز نامیده میشود معمولا به صورت سه ماهه یا سالانه سود و هزینه و سود سازمان شما را نشان میدهد.
صورت جریان وجوه نقد هرگونه ورودی یا خروجی نقدی سازمان شما را برای یک دوره مشخص لیست می کند. خطوط در بیانیه جریان نقدی به عملیات تامین مالی و سرمایه گذاری فعالیت های طبقه بندی شده و هر منبع و دریافت کننده پول نقد ذکر شده است.
درک این اظهارات بدون توجه به نقش یا صنعت شما مفید است زیرا نشانگر سرمایه و امور مالی سازمان شما است. این دانش می تواند مورد استفاده قرار گیرد به اطلاع که پروژه ها و سرمایه گذاری شما را دنبال و شکل دادن به چگونه شما را به تاثیر بر سود دهی شرکت شما.
“هر کسب و کار تصمیم گیری است که شما در حال رفتن به ساخت, شما می خواهید به درک تمام جنبه های این” نارایانان می گوید. “بنابراین زوایای منابع انسانی در این مورد وجود خواهد داشت. زوایای بازاریابی در این مورد وجود خواهد داشت. زاویه های عملیاتی وجود دارد. اما نیز وجود دارد: ‘چه تاثیر بر صورتهای مالی این تصمیم خاص است که شما در حال رفتن به?'”
داشتن درک جامع از اجزای هر صورت مالی و نحوه تجزیه و تحلیل همچنین شما را قادر می سازد تا اصول پیچیده تر حسابداری مالی را بپذیرید.
ویدیوی زیر را با حضور پروفسور نارایانان مشاهده کنید تا در مورد مزایای درک امور مالی در نقش غیر مالی بیشتر بدانید:
دانلود آموزش حسابداری
پخش ویدیو با توضیحات صوتی
مشاهده ویدیو
مرتبط: راهنمای مبتدی برای خواندن و درک صورتهای مالی
2. یک روش یادگیری را انتخاب کنید
شما در مورد یادگیری حسابداری مالی گزینه های مختلفی دارید, از جمله کلاس های حضوری, دوره های اینترنتی, کتاب های درسی و انتشارات حسابداری, و مشاوره همکاران. هر کدام بسته به شرایط شما موافقان و مخالفانی دارند.
به عنوان مثال ممکن است یک دوره اینترنتی متناسب با نیازهای شما باشد. برای ارزیابی اینکه یک دوره اینترنتی بهترین گزینه شماست عوامل زیر را در نظر بگیرید:
بودجه: یکی از مزایای دوره های اینترنتی این است که معمولا هزینه کمتری نسبت به کلاس های حضوری دارند. اگر این است که هنوز یک کشش برای بودجه خود را, بپرسید اگر کارفرمای شما بازپرداخت شهریه برای دوره های توسعه حرفه ای. توانایی کسب چک در حین گذراندن دوره حسابداری مالی می تواند یک انتخاب جذاب باشد.
نتایج حرفه ای مورد نظر: همچنین می تواند مفید باشد که در نظر گرفتن سود حرفه ای که می تواند همراه با تکمیل دوره اینترنتی باشد. یک نظرسنجی اخیر توسط همکاران میدان سیتی نشان داد که از هر چهار شرکت کننده ای که دوره هابیس اینترنتی را گذرانده اند یک نفر در نتیجه اتمام دوره خود ارتقا یا تغییر عنوان دریافت کرده است. تحصیلات شما سرمایه گذاری در حرفه شماست.
برنامه: یکی دیگر از مزایای شرکت در یک دوره اینترنتی انعطاف پذیری است که فراهم می کند. اگر داشتن دسترسی به حمل و نقل و یا نامنظم, برنامه شلوغ به طور معمول موانع برای شما, یک دوره اینترنتی می تواند بهترین گزینه خود را. کار تمام وقت لازم نیست تحصیلات شما را محدود کند.
سبک یادگیری: هر کس یک سبک یادگیری دارد که به بهترین وجه مناسب خود است. اگر شما یک یادگیرنده حرکتی هستید, به این معنی که شما یاد بگیرند بهترین زمانی که درگیر شدن فیزیکی با موضوع و محیط اطراف خود را, یک دوره اینترنتی ممکن است بهترین جا. اگر شما یک یادگیرنده بصری یا شنوایی هستید, با این حال, یک دوره اینترنتی است که نشان می دهد و توضیح می دهد هر مفهوم ممکن است یک بازی خوب. این مهم است که توجه داشته باشید که اگر شما یاد بگیرند که بهترین زمانی که درگیر شدن با دیگران, شما باید یک برنامه است که شما متصل با یک جامعه از همسالان همفکر را انتخاب کنید.
دوره حسابداری
هر روش تحصیلی که دنبال می کنید, باید با بودجه شما سازگار باشد, نتایج مورد نظر, برنامه, و سبک یادگیری.
مرتبط: کلاس های اینترنتی ارزشش را دارد? 12 مزایا و معایب یادگیری اینترنتی
3. زمان را به یادگیری خود اختصاص دهید
مهم نیست که کدام روش یادگیری را انتخاب می کنید, زمان کافی را به تحصیلات خود اختصاص دهید. بنابراین سرمایه گذاری زمان در درک عمیق هر یک قبل از حرکت در یک پایه قوی برای یادگیری اصول پیشرفته تر ساخت مفاهیم حسابداری در یکدیگر ساخت. این می تواند وسوسه انگیز را از طریق عجله به موضوعات پیچیده تر, اما قرار دادن زمان در اوایل پرداخت خواهد شد.
یادگیری را بخشی از برنامه روزمره خود قرار دهید. صرف نظر از جایی که شما در ورود و یا باز کردن کتاب درسی خود را, تکمیل ترم در هم منظم اجازه خواهد داد که شما را به پیشرفت مداوم به سمت هدف تحصیلی خود را.
“من قادر به تعادل مواد با برنامه تدریس تمام وقت من با توجه به دسترسی به پلت فرم دوره اینترنتی بود, می گوید:” کونور بلوت, یک معلم انگلیسی که حسابداری مالی به عنوان بخشی از برنامه هسته اینترنتی و جو در زمان. “حتی اگر شما فقط باید 45 دقیقه رایگان, شما می توانید از هر نقطه ورود, برخی از پیشرفت از طریق یک ماژول, و سپس بازگشت به کارهای روزانه خود را احساس مثل شما ساخته ام برخی از پیشرفت.”
کلاس حسابداری
4. تمرکز بر برنامه های دنیای واقعی
هنگام مطالعه اصول و معادلات حسابداری مالی به خاطر داشته باشید که هدف حفظ کردن نیست بلکه کاربرد است. تا جایی که ممکن است دانش خود را عملی کنید.
به عنوان مثال در دوره حسابداری مالی شرکت کنندگان در جایگاه رهبران کسب و کار قرار می گیرند و مفاهیم و اصول حسابداری را به چالش های دنیای واقعی از طریق یادگیری مبتنی بر مورد اعمال می کنند.
همچنین سعی کنید به مثالهایی از حرفه خود فکر کنید. استفاده از معادلات و مفاهیم در تجربیات شخصی می تواند حس ارتباط و درک بیشتری را برای یادگیری شما به ارمغان بیاورد.
به یاد داشته باشید که حسابداری مالی چیزی نیست که شما یک شبه انتخاب کنید—نیاز به استفاده مکرر از مفاهیمی دارد که یاد می گیرید. با تمرین کافی می توانید مواردی را در سازمان خود تشخیص دهید که می توان از دانش حسابداری شما استفاده کرد.
5. شبکه با سایر متخصصان حسابداری
ارتباط با سایر متخصصانی که در مورد حسابداری مالی یاد می گیرند را به یک نکته تبدیل کنید. عضویت در شبکه ای از فراگیران اختصاصی می تواند با تقویت مهارت های حسابداری خود پشتیبانی و انگیزه ایجاد کند. افراد در شبکه شما ممکن است با چالش های مشابهی روبرو شده باشند و شما می توانید علاوه بر جشن گرفتن موفقیت های یکدیگر به یکدیگر چشم انداز و پشتیبانی کنید. یک جنبه اجتماعی ممکن است در یک برنامه اینترنتی که مصرف می کنید ساخته شود یا ممکن است لازم باشد راه های دیگری برای دسترسی به متخصصان همفکر و رشد شبکه خود پیدا کنید.
کدام دوره حسابداری مالی و حسابداری برای شما مناسب است? / فلوچارت رایگان خود را بارگیری کنید
تحصیلات خود را به دست خود بگیرید
مهم نیست که سطح تجربه خود را, یادگیری در مورد حسابداری مالی می تواند کمک به شما در پیگیری و درک عملکرد سازمان شما و تصمیم گیری های استراتژیک تر. برداشتن گام هایی برای پیشبرد دانش کسب و کار شما می تواند یک سرمایه گذاری ارزشمند در هر دو حرفه شما و سلامت مالی شرکت شما باشد.
شما می خواهید برای توسعه و یا با سنگ تیز کردن مهارت های حسابداری مالی خود را? دوره هشت هفته ای حسابداری مالی و سایر دوره های مالی و حسابداری ما را کاوش کنید. نمودار جریان دوره رایگان ما را بارگیری کنید تا مشخص شود کدام یک با اهداف شما مطابقت دارد.
آموزش حسابداری مالی
حسابداری, ضبط دقیق معاملات مالی, یک فرایند بسیار مهم مورد نیاز برای موفقیت کسب و کار بزرگ و کوچک است. در حالی که کسب و کارهای بزرگ معمولا استخدام بخش حسابداری قابل ملاحظه با بسیاری از کارکنان (و همچنین انجام کسب و کار با یک شرکت حسابرسی جداگانه), کسب و کارهای کوچک ممکن است تنها یک حسابدار استخدام. در یک فرد کسب و کار, صاحب کسب و کار ممکن است نیاز به رسیدگی به حسابداری خود را, بدون کمک یک حسابدار. چه شما در حال تلاش برای مدیریت امور مالی خود را و یا علاقه مند به پیدا کردن کار به عنوان یک حسابدار برای کسب و کار شخص دیگری, یادگیری اصول اولیه حسابداری می تواند کمک به شما برای شروع.
بخش
1
توسعه مهارت های حسابداری قوی تر
تصویری با عنوان حسابداری را در مرحله 1 خود بیاموزید
1
تفاوت بین حسابداری و حسابداری را درک کنید. حسابداری و حسابداری اصطلاحاتی هستند که اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند. مهارت ها و مهارت های مورد نیاز هر یک تا حدودی متفاوت است. حسابداران معمولا سوابق فروش را ثبت می کنند و مستقیما در کتاب ها ثبت می کنند. کار روز به روز اطمینان حاصل کنید که هر دلار کسب و کار باعث می شود و صرف ثبت می شود انجام می دهند. از طرف دیگر یک حسابدار صورتهای مالی را ایجاد و تجزیه و تحلیل می کند و همچنین می تواند کتابهای کسب و کار را برای اطمینان از صحت و گزارش مناسب حسابرسی کند.
حسابداران و حسابداران ممکن است در کنار هم کار کنند تا سطح کاملی از خدمات را برای یک کسب و کار فراهم کنند.
در بسیاری از موارد, تمایز بین این دو است که توسط یک مدرک حرفه ای رسمی, صدور گواهینامه دولت, یا سازمان صنعت.[1]
تصویری با عنوان حسابداری را خودتان یاد بگیرید مرحله 2
2
با ایجاد صفحه گسترده اشنا شوید. مایکروسافت اکسل یا سایر نرم افزارهای صفحه گسترده برای حسابداران بسیار ارزشمند هستند زیرا به شما کمک می کنند اعداد را در یک نمودار ردیابی کنید یا محاسبات را برای ایجاد صفحه گسترده مالی انجام دهید. حتی اگر شما می دانید اصول اولیه, شما همیشه می توانید قلم مو رنگ کردن و یادگیری مهارت های متوسط و یا پیشرفته برای ایجاد صفحات گسترده, نمودار, و نمودار.
تصویری با عنوان حسابداری را خودتان یاد بگیرید مرحله 3
3
کتابهای مربوط به حسابداری را بخوانید. برای یافتن کتاب در زمینه حسابداری به کتابخانه محلی خود مراجعه کنید یا کتابی را از کتابفروش مورد نظر خود خریداری کنید. به دنبال کتاب های سطح ابتدایی نوشته شده توسط نویسندگانی باشید که تجربه حسابداری دارند زیرا این کتاب ها به احتمال زیاد حاوی اطلاعات تحقیق شده هستند.
مقدمه ای بر حسابداری, توسط پرو ماریوت, جونیور ادواردز, و هوارد جی ملت, یک کتاب درسی مقدماتی به طور گسترده ای استفاده می شود که پرایمر عالی برای هر دو مقاصد تحصیلات عمومی و همچنین برای فراگیران که قصد تخصص در حسابداری در نظر گرفته است.[2]
حسابداری کالج: رویکرد شغلی توسط کتی جی اسکات یک کتاب درسی کالج است که به طور گسترده برای دوره های حسابداری و مدیریت مالی استفاده می شود. این کتاب همچنین دارای گزینه با پرشین حسابداری سی دی رام است که می تواند ارزشمند برای حسابداران مشتاق.
راهنمای گام به گام برای درک و ایجاد گزارش های مالی توسط توماس ایتلسون مقدمه ای پرفروش برای گزارش های مالی است و ممکن است اولین قدم خوب برای فراگیران علاقه مند به ورود به رشته حسابداری باشد.
تصویری با عنوان حسابداری را در مرحله 4 خود بیاموزید
4
دوره حسابداری را بگذرانید. شما همیشه می توانید به دوره های کالج محلی خود نگاه کنید یا دوره های حسابداری را به صورت رایگان بگذرانید. وب سایت هایی مانند کورسرا یا سایر سیستم عامل های تحصیلی اینترنتی را امتحان کنید تا دوره های رایگان تدریس شده توسط متخصصان برجسته در زمینه حسابداری را پیدا کنید.
همه چیز مورد نیاز برای یک حسابدار عالی را نمی توان در یک دوره یاد گرفت.
بخش
2
آموزش حسابداری مالیاتی
تمرین مبانی حسابداری
تصویری با عنوان حسابداری را در مرحله 5 خود بیاموزید
1
حسابداری دو ورودی را درک کنید. حسابداران را دو یا چند نوشته برای هر معامله ثبت شده توسط کسب و کار. اینها را می توان افزایش یک یا چند حساب و کاهش یکسان در یک یا چند حساب دیگر دانست. به عنوان مثال پرداختی که برای فروشی که قبلا به صورت اعتباری انجام می شد منجر به افزایش حساب نقدی و کاهش حساب های دریافتنی می شود (پول بدهی مشتریانی که اقلام اعتباری خریداری کرده اند اما هنوز پرداخت نکرده اند). این ورودی ها با همان مقدار (مبلغ فروش) انجام می شود.[3]
تصویری با عنوان حسابداری را خودتان یاد بگیرید مرحله 6
2
ضبط بدهی ها و اعتبارات را تمرین کنید. وقتی سوابق دو ورودی ساخته می شوند به صورت بدهی و اعتبار انجام می شوند. این نشان دهنده یا نه حساب های خاص افزایش یا کاهش توسط یک معامله. با استفاده از نسبتا اگر شما به یاد داشته باشید دو چیز است:
بدهی به این معنی است که رکورد در سمت چپ حساب تی قرار دارد و اعتبار به این معنی است که شما باید از سمت راست استفاده کنید. این به یک ژورنال استاندارد تی حساب اشاره دارد که سوابق در دو طرف قسمت عمودی “تی”ساخته می شوند.
دارایی=بدهی+حقوق صاحبان سهام مالک. این معادله حسابداری است. این را بیش از هر چیز دیگری حفظ کنید. این به عنوان نوعی راهنمای بدهی ها و اعتبارات عمل می کند. برای قسمت سمت چپ ” = ” بدهی ها حساب را افزایش داده و اعتبارات را کاهش می دهد. برای سمت راست برعکس است.
این بدان معناست که وقتی حساب های دارایی مانند پول نقد بدهکار می شوند افزایش می یابد. اما وقتی حساب های بدهی مانند حساب های پرداختنی بدهکار می شوند کاهش می یابد.[4]
تمرین با کار کردن چگونه شما معاملات مختلف مشترک مانند پرداخت قبض برق خود را و یا دریافت پرداخت نقدی از مشتری را وارد کنید.
تصویری با عنوان حسابداری را خودتان یاد بگیرید مرحله 7
3
تنظیم و نگهداری یک دفتر کل. دفتر کل جایی است که معامله دو ورودی ثبت می شود. هر رکورد فردی (بدهی ها و اعتبارات مختلف در معامله) در حساب مربوطه در دفتر ثبت می شود. بنابراین, برای پرداخت صورتحساب نقدی, یک ورودی می شود در حساب نقدی و دیگری ساخته شده, ورود جداگانه ساخته شده در حساب هزینه های تعهدی. این فرایند هنگام استفاده از نرم افزار حسابداری بسیار ساده می شود اما با دست نسبتا ساده نیز قابل انجام است.[5]
تصویری با عنوان حسابداری را خودتان یاد بگیرید مرحله 8
4
تمایز بین پول نقد و اقلام تعهدی. معامله نقدی نوعی معامله است که زمانی اتفاق می افتد که مشتری یک بسته صمغ را از فروشگاه خریداری می کند و شما پرداخت را در محل دریافت می کنید و سپس در ازای صمغ به او می دهید. اقلام تعهدی, از سوی دیگر, را به چیزهایی حساب مانند اعتبار, فاکتورها, و صدور صورت حساب, به جای پرداخت مستقیم در زمان کسب و کار, و همچنین دارایی های نامشهود مانند سرقفلی.[6]
بخش
3
یادگیری صورتهای مالی
تصویری با عنوان حسابداری را خودتان یاد بگیرید مرحله 9
1
بدانید که صورت های مالی چگونه ایجاد می شوند. صورتهای مالی منعکس کننده سلامت مالی فعلی کسب و کار و عملکرد مالی خود را در طول دوره حسابداری گذشته است. صورتهای مالی از اطلاعات موجود در دفتر کل ایجاد می شود. در پایان دوره حسابداری هر حساب برای ایجاد تعادل محاکمه بالغ بر است. کل بدهی ها و اعتبارات در همه حساب ها باید برابر باشد. در غیر این صورت حسابدار باید موجودی هر حساب را مجددا بررسی کند و در صورت لزوم تنظیمات یا اصلاحاتی را انجام دهد.
حسابدار می تواند خلاصه ای از اطلاعات موجود در صورتهای مالی را در صورتهای مالی وارد کند.[7]
به عنوان مطالعه صورتهای مالی شما باید هدف قادر به ایجاد خود را و قادر به شناسایی چه معنی تمام اعداد در بیانیه ای خاص.[8]
تصویری با عنوان حسابداری را خودتان یاد بگیرید مرحله 10
2
نحوه ایجاد صورت سود و زیان را بیاموزید. صورت سود و زیان اساسی ترین اصل حسابداری است. حاشیه سود یک شرکت را در مدت زمان مشخصی ثبت می کند که از یک هفته تا یک سال متغیر است. صورت سود و زیان توسط دو عامل تعیین می شود: عواید و هزینه های کسب و کار.[9]
عواید عبارت است از ورود وجه نقد در ازای کالاها و خدماتی که در طول زمان کسب می شود —اگرچه لزوما پولی نیست که در این مدت به شرکت پرداخت می شود. عواید ممکن است شامل معاملات نقدی و همچنین اقلام تعهدی باشد. اگر اقلام تعهدی در صورتحساب سود و زیان گنجانده شود عواید یک هفته یا ماه معین فاکتورها و صورتحساب هایی را که در این مدت ارسال شده اند در نظر می گیرد حتی اگر پول تا دوره صورت سود و زیان بعدی جمع نشود. بنابراین صورتهای درامد نشان می دهد که چگونه سود یک کسب و کار در طول این مدت ثبت شده بود, نه لزوما چقدر پول یک کسب و کار در زمان در طول این زمان در نظر گرفته شده.[10]
هزینه ها هرگونه استفاده از پول برای شرکت اعم از به دلیل هزینه مواد و لوازم یا کار/دستمزد است. هزینه ها در طول دوره زمانی که این هزینه ها متحمل شده اند گزارش می شود نه لزوما زمانی که شرکت برای این هزینه ها پرداخت می کند.[11]
اصل تطبیق حسابداری به یک شرکت نیاز دارد تا هزینه ها و عواید مرتبط را در هر زمان ممکن با هم تطبیق دهد تا سود واقعی یک شرکت را در طول یک دوره زمانی مشخص مشخص کند. در یک تجارت موفق این امر باید کم و بیش منجر به یک رابطه علت و معلولی شود, جایی که مثلا افزایش فروش باعث افزایش سود شرکت و در عین حال منجر به هزینه های مربوط به تجارت می شود: افزایش نیاز به خرید لوازم بیشتر برای فروشگاه و افزایش هزینه های کمیسیون های فروش در صورت وجود.[12]
تصویری با عنوان حسابداری را خودتان یاد بگیرید مرحله 11
3
ترازنامه ایجاد کنید. بر خلاف صورت سود و زیان که معاملات با یک دوره از زمان, ترازنامه می تواند به عنوان اساسا یک تصویر لحظهای از کسب و کار خود را در یک نقطه خاص در زمان فکر.[13] ترازنامه دارای سه مولفه مهم: دارایی های کسب و کار, بدهی, و سهام سهامدار یا مالک در یک نقطه داده شده در زمان.[14] فکر کردن به معادله تعادل از نظر برابر بودن دارایی های یک شرکت با بدهی های شرکت به علاوه حقوق صاحبان سهام/سهامداران ممکن است مفید باشد. به عبارت دیگر چه شما همیشه توسط شما مدیون به علاوه چه در حال حاضر شما را به نگه داشتن است تعیین می شود.[15]